نسلوں کی امانت کو آگے پہنچانے والے اساتذہ


ﺭﻭﯾﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﯾﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﺩﯾﺎﻧﺘﺪﺍﺭﺍﻧﮧ ﺗﻨﻘﯿﺪﯼ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﻮ ﮐﺴﯽ ﺑﻬﯽ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﮐﻮ ﺯﻧﺪﮦ ﺍﻭﺭ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻻﺯﻣﯽ ﺍﻣﺮ ﮨﮯ۔ ﺍﺳﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﻭﺭﺛﮯ ﮐﻮ ﺟﺪﯾﺪ ﺗﻘﺎﺿﻮﮞ ﺳﮯ ﮨﻢ ﺁﮨﻨﮓ ﮐﺮ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﮔﻠﯽ ﻧﺴﻞ ﮐﻮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺯﻧﺪﮦ ﻗﻮﻣﻮﮞ ﮐﺎ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﯿﺶ ﻗﯿﻤﺖ ﻭﺭﺛﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺭﻭﯾﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﯾﺘﯿﮟ ﮨﻮﺍ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻭﺭ ﻗﻮﻣﯿﮟ ﻭﮨﯽ ﺯﻧﺪﮦ ﻭ ﺟﺎﻭﯾﺪ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﯾﮧ ﺷﻌﻮﺭ ﺭﮐﻬﺘﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﺭﺛﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺟﺎﺋﯿﺪﺍﺭ ﺍﻭﺭ ﺛﻘﺎﻓﺖ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﻨﺘﻘﻠﯽ ﮐﯿﺴﮯ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺳﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﮯ۔
ﺯﻧﺪﮦ ﻗﻮﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﮔﻠﯽ ﻧﺴﻞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﺛﻘﺎﻓﺖ ﮐﺎ ﺻﺮﻑ ﻭﮨﯽ ﺣﺼﮧ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺳﻮﭺ ﮐﮯ ﮐﯿﻨﻮﺱ ﮐﻮ ﻭﺳﯿﻊ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﺴﺘﻘﺒﻞ ﮐﯽ ﺭﺍﮨﯿﮟ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮ ﺳﮑﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﯽ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﮐﻮ ﺗﻠﻒ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺫﮨﻨﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺳﮯ ﺩﻭﭼﺎﺭ ﮐﺮﯾﮟ۔ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﻭﺭﺛﮧ ﮐﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﻮ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺘﻘﻠﯽ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﮨﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﺑﻬﯽ ﺍﺳﯽ ﺛﻘﺎﻓﺖ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺎﺷﺮﺕ ﺳﮯ ﮨﻮ ﺟﺴﮯ ﺍﮔﻠﯽ ﻧﺴﻞ ﺗﮏ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﮨﻮ۔
ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﺎ ﮐﺎﻡ ﻣﺤﺾ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﺳﮑﻬﺎﻧﺎ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﯿﮑﻬﻨﮯ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮨﺶ ﺍﺑﻬﺎﺭﻧﺎ ﺑﻬﯽ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺷﻦ ﺟﯿﺴﯽ ﻋﯿﺎﮞ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﮐﯽ ﭼﺎﮦ ﻧﮧ ﮨﻮ ﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﮐﯽ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻬﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﮕﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻃﻠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﻭﮦ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﻃﻠﺐ ﮐﯿﺴﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔
ﺗﻌﻠﯿﻢ ‏(ﺟﺲ ﮐﺎ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﻣﻘﺼﺪ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﻭﺭﺛﮧ ﮐﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﻮ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺘﻘﻠﯽ ﮨﮯ ‏) ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﺑﮩﺘﺮ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺗﺒﻬﯽ ﺁﮔﮯ ﺑﮍﮪ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺐ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﮐﮯ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻢ ﮐﻮ ﮐﺒﻬﯽ ﻣﺮﻧﮯ ﻧﮧ ﺩﮮ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﯽ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﺍﺳﮯ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺭﮐﻬﮯ۔
ﺟﺐ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﯾﮧ ﺳﻮﭺ ﻟﯿﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺏ ﻭﮦ ﺻﺮﻑ ﺳﮑﻬﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻣﻨﺼﺐ ﭘﺮ ﻓﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﮑﻬﻨﮯ ﮐﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﺳﮯ ﻋﮩﺪﮦ ﺑﺮﺁ ﮨﻮ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺳﻮﭺ ﯾﻘﯿﻨﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺗﮑﺒﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﺐ ﻭﮦ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﺳﮑﻬﺎﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﺳﯿﮑﮭﻨﮯ ﮐﯽ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺻﺮﻑ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻣﺮﻋﻮﺏ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﭼﻮﻧﮑﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮨﺶ ﻟﯿﮯ ﮐﻤﺮﮦﺀ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻌﻠﻢ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﻓﻮﺕ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﺎ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺑﻈﺎﮨﺮ ﭼﻠﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺑﻬﯽ ﺑﮯ ﺭﻭﺡ ﮨﻮ ﮐﺮ ﺭﮦ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﺑﻬﯽ ﻋﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﻮﻧﯽ ﭼﺎﮨﺌﯿﮟ۔ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺩ ﺳﺘﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮨﺶ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﮯ ﻣﻨﺼﺐ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺯﮨﺮ ﻗﺎﺗﻞ ﮨﮯ۔
ﻓﯽ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﮦ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺻﺮﻑ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻢ ﮐﻮ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻮ ﺑﻬﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﮨﺎﮞ ﺍﺏ ﺑﻬﯽ ﺍﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻏﯿﺮ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺑﻠﮑﮧ ﮐﺴﯽ ﺣﺪ ﺗﮏ ﻣﻌﯿﻮﺏ ﺍﻣﺮ ﺳﻤﺠﻬﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﯾﮩﯽ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﺩﻭﺭ ﺟﺪﯾﺪ ﺳﮯ ﮨﻢ ﺁﮨﻨﮕﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻧﭩﺮﻧﯿﭧ ﭘﮧ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻃﺮﺡ ﻃﺮﺡ ﮐﮯ ﻣﻠﮑﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻣﻠﮑﯽ ﭨﯿﻮﭨﻮﺭﯾﻠﺰ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻭﯾﺰ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﺎ ﺍﯾﮏ ﺧﺎﺹ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻭﺿﻊ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﮓ ﻭ ﺩﻭ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺮﺝ ﺑﻬﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺳﺐ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺜﺒﺖ ﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﻻﺋﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺑﮩﺘﺮ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﺳﮑﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﻣﻄﻠﻮﺑﮧ ﻧﺘﺎﺋﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺳﮑﯿﮟ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺳﺐ ﺑﯿﮑﺎﺭ ﮐﮯ ﺷﺸﮑﻮﮞ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮐﻬﺘﺎ۔
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﮯ ﮐﻤﺮﮦﺀ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺩﯾﺌﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻟﯿﮑﭽﺮ ﭘﮧ ﺑﺤﺚ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﯾﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺳﮯ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺁﻭﺍﺯ ﮐﮯ ﺍﺗﺎﺭ ﭼﮍﻫﺎﺅ ﺳﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﭘﺮ ﺍﺧﺘﺘﺎﻡ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ﮐﮧ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺗﻮ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﮐﺎ ﺧﺰﺍﻧﮧ ﮨﮯ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺗﻮ ﺣﯿﺮﺍﻥ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺮ ﺑﺎﺗﯿﮟ ﮨﻢ ﺳﻤﺠﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﮑﮯ ﺗﻮ ﺑﻄﻮﺭ ﺍﯾﮏ ﺧﻮﺩﭘﺴﻨﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﮯﺷﮏ ﯾﮧ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﭼﯿﻮﻣﻨﭧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﮨﻮ ﻟﯿﮑﻦ ﺑﻄﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻨﺼﺐ ﺳﮯ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﺮﯼ ﻃﺮﺡ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﮨﻮﺍ۔
ﺍﻧﭩﺮﻧﯿﭧ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻘﮧ ﺍﻭﺭ ﻏﯿﺮ ﻣﺘﻌﻠﻘﮧ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﮐﺎ ﺫﺧﯿﺮﮦ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﺳﮯ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﮯ ﺧﺎﻡ ﺫﮨﻨﻮﮞ ﭘﺮ ﺍﻧﮉﯾﻞ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﻮ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺩﯾﻨﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻮ ﺍﺗﻨﺎ ﺑﺎﺷﻌﻮﺭ ﺿﺮﻭﺭ ﮨﻮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﯾﮧ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﻮ ﮐﻮﻧﭙﻠﻮﮞ ﮐﻮ ﺳﯿﻨﭽﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻗﻄﺮﮦ ﻗﻄﺮﮦ ﭘﺎﻧﯽ ﺩﺭﮐﺎﺭ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮐﮧ ﺳﯿﻼﺏ ﯾﺎ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺑﺎﺩ ﻭ ﺑﺎﺭﺍﮞ۔
ﮨﻤﺎﺭﮮ ﮨﺎﮞ ﮐﺎ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺭﻭﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﻤﺮﮦﺀ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﺍﻭﺭ ﺑﮍﻭﮞ ﮐﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺑﭽﮯ ﮐﮯ ﺑﮯﺳﺎﺧﺘﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﻮ ﺑﺪﺗﮩﺬﯾﺒﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﺪﺗﻤﯿﺰﯼ ﮔﺮﺩﺍﻧﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﺷﮑﻨﯽ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﻏﯿﺮ ﺻﺤﺖ ﻣﻨﺪﺍﻧﮧ ﺭﻭﯾﮧ ﮨﮯ، ﺧﯿﺎﻝ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺭﮐﻬﺎ ﺟﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﺑﭽﮯ ﮐﮯ ﺑﮯﺳﺎﺧﺘﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﭘﺮ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺭﺩﻋﻤﻞ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮧ ﮨﻮ ﮐﮧ ﺻﻮﺭﺗﺤﺎﻝ ﻣﻀﺤﮑﮧ ﺧﯿﺮ ﺭﺥ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﻧﺠﯽ ﺗﻌﻠﯿﻤﯽ ﺍﺩﺍﺭﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺩﯾﮑﻬﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﯾﺎ ﺗﻮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﻮﺭﮮ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻟﯿﮑﭽﺮ ﺗﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺁﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﺎ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﮨﯽ ﺑﻐﯿﺮ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺁﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺒﮑﮧ ﯾﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔
ﭘﻮﺭﺍ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩ ﮨﯽ ﺑﻮﻟﺘﮯ ﺭﮨﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﻮ ﺻﺮﻑ ﺳﻨﻨﮯ ﭘﺮ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﮐﻢ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻻﺟﻮﺍﺏ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﺧﻮﻓﺰﺩﮦ ﺑﻬﯽ۔
ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻗﺴﻢ ﺟﻮ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﺎ ﭘﮩﻨﭽﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮨﯽ ﺩﻟﯿﺮ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺩﻟﯿﺮﯼ ﺍﮐﺜﺮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻨﺘﯽ ﮨﮯ۔
ﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺍﭼﺎﻧﮏ ﭘﯿﺶ ﺁ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﺣﺎﻝ ﮐﺎ ﺳﺎﻣﻨﺎ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﺑﮯ ﺳﺎﺧﺘﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺫﮨﻨﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺗﯿﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﺒﻬﯽ ﮐﺒﻬﺎﺭ ﺑﻮﮐﻬﻼﮨﭧ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﺑﻬﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﮯ ﯾﮧ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺭﻭﯾﮯ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺻﻼﺣﯿﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﯽ ﺑﻬﺮﭘﻮﺭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﯽ ﺭﺍﮦ ﻣﯿﮟ ﺑﻬﯽ ﺭﮐﺎﻭﭦ ﺑﻨﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﯾﮏ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﮐﺎ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﭘﺴﻨﺪ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﮐﮩﯿﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﺎ ﺣﺎﻣﻞ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺳﺘﺎﺯ ﮐﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﮯ ﺫﮨﻨﻮﮞ ﭘﺮ ﺩﯾﺮﭘﺎ ﺍﻭﺭ ﮔﮩﺮﮮ ﻧﻘﻮﺵ ﭼﻬﻮﮌﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺟﺐ ﮐﻤﺮﮦﺀ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﮯ ﺳﻨﺎﭨﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﻬﺎ ﺟﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﯾﮑﺪﻡ ﮐﻮﺋﯽ ﺁﺳﯿﺐ ﺁﻥ ﺑﺴﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮨﻮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺳﻨﮕﯽ ﺳﺎﺗﻬﯽ ﯾﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺁ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﻦ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎ ﺍﭘﻨﺎ ﺗﺎﺛﺮ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔
ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﯽ ﮐﻤﯽ ﺍﻭﺭ ﻧﺠﯽ ﺗﻌﻠﯿﻤﯽ ﺍﺩﺍﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﺑﻬﺮﻣﺎﺭ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺑﺴﺎﻁ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﮨﺮ ﺍﺩﺍﺭﮦ ﺗﺠﺮﺑﮧ ﮐﺎﺭ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﮯ ﺗﻘﺮﺭ ﺳﮯ ﻗﺎﺻﺮ ﮨﮯ ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﭼﺎﺭ ﻭ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻧﺌﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺁﮔﮯ ﻻﻧﺎ ﭘﮍﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﺡ ﺍﭼﻬﺎ ﺑﻬﯽ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﺳﺎﺗﮫ ﯾﮧ ﺑﻬﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﯽ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻗﻮﻡ ﮐﯽ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﺳﻮﻧﭙﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﻣﻐﻠﯿﮧ ﺩﻭﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﺡ ﺧﻮﺍﻧﺪﮔﯽ (جس میں تربیت بھی شامل تھی) ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺳﻮ ﻓﯿﺼﺪ ﺗﻬﯽ۔ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺳﻮﻻئزﮈ ﺍﻭﺭ ﮐﻠﭽﺮﮈ ﺍﻧﮕﺮﯾﺮ ﺳﺮﮐﺎﺭ نے آتے ہی برصغیر کے لوگوں کو اس احساسِ کمتری میں مبتلا کیا کہ جسے وہ تعلیم مان کر خود کو خواندہ سمجھ رہے ہیں وہ دراصل ان کو ترقی کی دوڑ میں شامل کرنے کے قابل ہی نہیں جبکہ معاشرے کی فلاح کے لیے وہاں بسنے والوں کو احساسِ کمتری میں مبتلا کر کے شاید ہی فی زمانہ مثبت نتائج سامنے آئے ہوں۔ یہاں بھی یہی ہوا کہ وہ احساسِ کمتری ایسا ہمارے ذہنوں میں راسخ ہوا کہ آج تک ہم اس سے نکل نہیں پائے۔ اسی ﺩﻭﺭ میں ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺳﮯ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﻮ ﺍﻟﮓ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﻮ محض ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﯼ ﺳﯿﮑﻬﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻮﮐﺮﯼ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺗﮏ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺁﺝ بہتّر ﺳﺎﻝ ﮔﺰﺭ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﻬﯽ ﮨﻢ ﺍﺱ ﺳﻮﭺ ﮐﻮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﮨﯿﮟ۔ لیکن اب یہ وقت کی اہم ترین ضرورت ہے کہ ہم تعلیم کے معاملے میں اپنے نظریات اور ترجیحات پر نظرِ ثانی کریں اور اپنے وطن کو کم از کم اس قابل بنانے کی کوشش ضرور کریں کہ جب ہم اپنی آنے والی نسلوں کی یہ امانت ان کے حوالے کریں تو ہمارے سر شرمساری کے بوجھ سے جھکے ہوئے نہ ہوں۔

نیلم ملک
Latest posts by نیلم ملک (see all)

Facebook Comments - Accept Cookies to Enable FB Comments (See Footer).